23 Kasım 2017 Perşembe

Minik Pencereli Panolarım - Kanaviçe İşlerim


Merhabalar arkadaşlar,kanaviçe modası hala sürerken birbirinden güzel modeller çıkıyor karşıma özellikle pinterest bu konuda çok büyük yardımcımız. Birbirinden güzel şablonlar buluyoruz. :) Herkes yaptıklarını orada sergiliyor hatta bende yaptığım işleri orada da paylaşıyorum.

Bu modelleri daha önce görmüş ve çok beğenmiştim ama ilk kez kendime değil bir arkadaşıma işledim bunları ,kendisi evlendi bende düğün hediyesi olarak işledim bu panoları.

Kanaviçe işini bilsem de bu pencereyi delme olayını bilmediğim için daha önce görmüş olduğum halde yapmaya kalkışmamıştım belkide zor olacağını düşünmüştüm ama bir yandan el nakışı kursuna gittiğim için hocamız bunun çokta zor olmadığını söyleyip nasıl yapacağını gösterince koyuldum bu işe.

Gerçekten de çok zor bir iş değilmiş. Adı da Haydanger olarak geçiyor bir çok yerde kullanılıyor bu işlem. Masa örtüleri falan işliyorlar bu teknikle ve çokta güzel oluyor. İnşallah fırsat bulursam öyle büyük işlere de kalkışmayı düşünüyorum çünkü çok hoş oluyor gerçekten.
Merak edenler yine pinterest de haydanger işleri yazarak onları da görebilir. :)




Beni haydanger işinden çok kanaviçe işlemek zorladı çünkü normal kanaviçe kumaşına değil etuğal ketene işlenmesi gerekiyordu bu kumaşın delikleri de çok ufak ve kanaviçe kumaşına göre çok sık olduğu için görmekte epey zorlandığım için baya vaktimi aldı ve gözlerimi yordu diyebilirim.


Kanaviçe dışında kenarlarına iğne ardı geçtim ve çiçekleri tohum işi tekniği ile işledim. Pencerelerin arkasına saten kumaş ve danteller koyup perde modeli vermeye çalıştım.

Son olarak çerçevelerin içine yerleştirdim. Çerçeveler çiçekli,kelebekli çok şık ama düz bir model olsa  işlediğim modeli daha ön plana çıkarırdı diye düşünüyorum. Böyle de çok güzel oldu gerçi yapacak olursanız sizin tercihinize kalmış.


Bu günlük benden bu kadar umarım beğenmiş sinizdir. :) Şimdiden yapmayı düşünenlere kolay gelsin.

HOŞÇAKALIN...

2 yorum: