2 Şubat 2018 Cuma

Resim Kursunda Yaptığım İlk Tablom - Resim #3


Merhabalar arkadaşlar, ne zamandır yazı yazamadım uğrayamadım buralara epey konu birikti haliyle :) Artık daha sık buradayım inşallah.

Bu yıl çoktandır heves ettiğim resim kursuna gidiyorum daha önceki yazılarımı takip edenler bilir. Kara kalem,toz pastel,sulu boya çalışmaları derken nihayet yağlı boya ile tablolar yapma vaktimiz geldi.

Gerçi ben ve bir kaç arkadaşım yağlı boya yerine akrilik boyaları kullanıyoruz. Görselde çok bir farkı yok kullanımı daha kolay geliyor,daha çabuk kuruyor ve yağlı boya gibi yağ ile değil su ile açılıyor bu yüzden temizlemesi falanda bana daha kolay geldi.

Profesyonel ressamların çoğuda akrilik kullanıyorlarmış çabuk kurumasından dolayı tercih ediyorlarmış bunu öğrendikten sonra sanırım akrilikle yoluma devam edeceğim. :)



İlk çalışma için biraz zor bir model seçmişim gerçi,acemi olduğum için hangisi kolay hangisi zor anlayamıyoruz kolay zannedip zor modelleri seçebiliyoruz ki ben o hatayı yaptım. Seçtiğim model sadece bir kapı gibi gözükse de kapının detaylarını vermek eskitme havası vermek için kaç boya kullandım belli değil,aynı şey taşlar içinde geçerli o kadar uğraştım ki taş görmek istemedim bir an :)

Her şeye rağmen resim yapmak çok güzel ama bundan sonra çok zor model seçmemeye karar verdim. Zor tabloları seneye yaparım bu yıl elim alışsın kafi. :)

Tablom çok aman aman güzel olmadı ama hiç bir yeteneği olmadan haftada 2 gün gittiğim yaklaşık 4 aylık sürede yinede benim için güzel gelişmeler var gibi.

Yorumlarınızı bekliyorum. İyi ya da kötü yorumlarınız benim için önemli.




Bu arada aldığım malzemelerden ve fiyatlarından da kısaca bahsedeyim merak edenler,almayı düşünenler olabilir.

Akrilik boyaların tanesini 3,5 liraya aldım.toplamda 11 renk aldım ama bittikçe almaya devam ediyorum. En çok beyaz kullandığım için beyaz çabuk bitiyor.

Fırçaların boyutuna,markasına göre fiyatları değişiyor ben 5li takım halinde 14 liraya aldım ama sonrasında bir kaç tane daha almam gerekti onları da tane olarak yine 3,5 liraya en ince 0 numara  fırçayı da 1,5 liraya aldım.

Boyaları karıştırmak için spatulaya ihtiyacımız oluyor bazen resim yaparken de kullanabiliyoruz hatta sırf spatula ile yapılan çalışmalarda var. Bu arada onlarında çeşitleri ve numaraları var ben 2 numaralı olanı 8,75 liraya aldım.

Tuvali ise 40 x 60 olarak 13,75 liraya aldım. Boyutlarına göre fiyatlar 6,5 liradan 60,70 liraya kadar çıkıyor.
Boyutlar ise 40 x 40 ile başlayıp,100 x 100'e kadar çıkıyor.

Bunun dışında önlük,ıslak mendil gibi ufak ihtiyaçlarımız da oluyor onları listeye eklemiyorum. :)

Resmimin son halini de buraya bırakıyorum. :)



Bu arada ikinci tuvalime başladım bile,Karlı güzel bir manzara resmi buldum onu yapmaya çalışıyorum bu daha da güzel olacak gibi. Onuda biran önce bitirip paylaşmak için sabırsızlanıyorum.



Şimdilik Hoşçakalın.

Sevgilerimle ❤❤❤




2 yorum:

  1. Elimize fırça almamışız nasıl kötü yorum yapalım:)hem her şey zamanlar güzelleşmez mi? Eline,emeğine sağlık 💐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim 😍 zamanla güzelleşecek inşallah

      Sil